Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Szkoła w Brynicy nagrodzona przez Fundację CoderDojo Polska

Szkoła w Brynicy na 7 miejscu w Polsce.
 
W poprzednim roku szkolnym szkoła w Brynicy przystąpiła do programu realizowanego przez Fundację CoderDojo Polska i firmę T-Mobile Polska. Jego celem jest wsparcie inicjatyw i środowisk zajmujących się szerzeniem nauki programowania. W ramach Fajnych Grantów można otrzymać środki i sprzęt, który pozwoli zrealizować zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem nowych technologii.
 
Wyzwaniem, które czekało na uczestników obecnej edycji programu, było wymyślenie scenariusza zajęć wraz z materiałami potrzebnymi do ich przeprowadzenia, które muszą zmieścić się w jednym, niezbyt dużym pudełku!
 
Szkoła podjęła to wyzwanie. Impuls do działania dała dyrektor Izabela Święcicka, natomiast nauczycielka informatyki Liliana Kupisińska opracowała scenariusz zajęć dla uczniów szkoły podstawowej zatytułowany „Brynica znana i nieznana”.
 
Scenariusz zajęć stanowi okazję do wszechstronnego rozwoju ucznia zarówno tego z klasy pierwszej jak kończącego szkołę podstawową.
Spośród setek zgłoszonych projektów, scenariusz szkoły w Brynicy znalazł się na 7 miejscu na 35 zakwalifikowanych.
 
Są miejsca, które warto zapamiętać, o których warto wiedzieć więcej niż o innych i wracać do nich, co jakiś czas pamięcią. Miejscowość, w której mieszkamy obecnie, a niejednokrotnie od urodzenia, jest jednym z takich miejsc. Warto wiedzieć o niej więcej niż tylko zapamiętać jej nazwę i adres, pod którym mieszkamy. Jak dobrze znamy naszą miejscowość?
O tym przekonają się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza. Jeśli nie znają jej najlepiej, po tych lekcjach będą wiedzieć dużo więcej.
Są to zajęcia interdyscyplinarne, będące w korelacji między przedmiotowej, pogłębiające wiedzę uczniów z zakresu informatyki, historii, geografii, języka niemieckiego/angielskiego, religii a także historii i kultury regionu. Zajęcia przewidziane są na 45 - 135 min (czas uzależniony od wieku, możliwości rozwojowych grupy oraz wybranej wersji scenariusza). To zajęcia, które zachęcają do nauki kreatywnego myślenia i współpracy. To także szansa na pokazanie, że programowanie może być dobrą zabawą i otwiera wiele możliwości rozwoju.
 
Pandemia przerwała realizację projektu. Teraz po wakacyjnej przerwie szkoła startuje z kodowaniem i poznawaniem Brynicy, ucząc się i bawiąc doskonale.
 
W następnym etapie Fajne Pudełka zostaną ocenione przez mentorów CoderDojo podczas zajęć z Ninja, czyli podopiecznymi Fundacji. Oceniane będą głównie dwa kryteria: innowacyjność oraz możliwość wykorzystania sprzętu już po zakończeniu programu grantowego. Autorzy najlepszego pomysłu otrzymają zaproszenia na specjalne warsztaty w siedzibie partnera, firmie T-Mobile Polska.
 
Mamy nadzieję, że projekt pokaże innym uczestnikom, że programowanie nie musi być nudne a wręcz przeciwnie może łączyć zdobywanie wiedzy z wielu przedmiotów podczas wspaniałej zabawy z robotami i że to właśnie my zostaniemy laureat
 
Trzymajcie kciuki za SP w Brynicy!
 
 

 

Wersja XML